Kegeloefeningen voor vrouwen: train je sexspieren!

Kegeloefeningen hebben als doel het seksueel plezier te stimuleren, waardoor je als vrouw bijvoorbeeld een expert kan worden in 'pompoir', het masseren van de penis door het herhaaldelijk samentrekken van je seksspieren. Daarnaast zijn deze oefeningen ook goed voor stevige spieren in het onderlijf, waardoor vrouwen makkelijker een orgasme kunnen krijgen.





Probeer onderstaande oefeningen regelmatig te doen en dan zal je snel resultaat bemerken.

1. Opwarmertje
Door je heupen te ontspannen zal de bloedstroom naar je bekken en vagina verbeteren. Doe daarom de volgende oefening als opwarmertje: Sta recht met je benen licht gespreid en kantel je bekken naar voor en naar achter. Span tijdens de voorwaartse beweging je bekkenbodem- en bilspieren aan en adem uit. Laat alles opnieuw ontspannen bij de achterwaartse beweging en adem in. Herhaal de oefening 8 keer traag en 8 keer snel.

2. Hipster
Doe dezelfde oefeningen als hierboven, maar beweeg je heupen van links naar rechts in plaats van van voor naar achter. Herhaal ook hier de beweging 8 keer traag en 8 keer snel.

3. Serpent
Beweeg nu je heupen 8 keer in dezelfde richting (bijvoorbeeld eerst links) en wissel daarna om. Zorg ervoor dat je lage buikspieren en kontspieren de hele tijd sterk aangetrokken worden.

4. Klassieke kegel
Deze oefening kan je staand, zittend of liggend doen. Trek je bekkenbodemspieren 4 tot 8 keer samen en houdt de spanning bij de laatste samentrekking tien tellen aan voor je alles weer ontspant. Je kan deze training toepassen wanneer je wilt: tijdens het tanden poetsen, in de auto en in de rij bij de kassa, noem maar op.


5. Brug
Ga op je rug liggen met gebogen knieën en je voeten plat op de grond op heupwijdte. Laat je armen gestrekt naast je lichaam liggen. Hef je bekken van de grond en span daarbij je bekkenbodemspieren samen. Hou dit tien tellen vast. Blijf de spanning behouden tot je de rug de grond opnieuw raakt en ontspan. Voor een pittigere versie van de brug kan je nog één been van de grond heffen en 5 keer op en neer bewegen zonder de grond te raken, terwijl je bekken aangespannen in de lucht blijft.

Rubriek: sexoefeningen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen